Tên luận án: Dạy học môn Lý luận dạy học theo hướng phát triển năng lực dạy học cho sinh viên sư phạm ở trường đại học
Chuyên ngành: Lý luận và Lịch sử Giáo dục
Mã số: 9.14.01.02
Nghiên cứu sinh: Nguyễn Thanh Thủy
Người hướng dẫn khoa học: 1. PGS.TS. VŨ TRỌNG RỸ
2. TS. DƯƠNG QUANG NGỌC
Cơ sở đào tạo: Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam
Nội dung những đóng góp mới về mặt học thuật, lý luận, những điểm mới rút ra được từ kết quả nghiên cứu, khảo sát của luận án.
- Kết quả thực nghiệm sư phạm đã khẳng định tính hiệu quả của quy trình mới đề xuất.
Luận án có giá trị là tài liệu tham khảo cần thiết cho việc tổ chức dạy học theo hướng phát triển năng lực dạy học cho SV sư phạm, đồng thời góp phần nâng cao hiệu quả đào tạo giáo viên ở trường đại học.
Thesis title: “Teaching the didactics in the tendency to didactic competency developing for pedagogical students in the university”
Major: Theory and history of education
Code: 9.14.01.02
PhD student: Nguyen Thanh Thuy
Supervisors: 1. Assoc. Prof. VU TRONG RY
2. Dr. DUONG QUANG NGOC
Training institution: Vietnam Institute of Educational Science
The content of new academic, theoretical contributions, new points drawn from the reseach and survey results of the thesis.
1. Determing the structure and conponent competencies in the didactic capacities of pedagogical students. Identifying the elements of educational process to develop students’ teaching competencies such as: Objectives, contents, forms and methods of organization, evaluating the results of developing didactic competency.
2. Analyzing factors affecting the process of developing didactic competency for pedagogical students
3. Analyzing and determing the status of didactic competency of pedagogical students; the status of teachers’ ability to organize didactics teaching activities and status of organizating developed teaching competency activities for pedagogical students
4. Proposing the educational process of organizing developed teaching capacity for pedagogical students such as: organizing topic teaching, illustrating topic teaching process, organizing practised competency teaching for pedagogical students in the university. The experimental results have confirmed the effectiveness of the above activities