- Tên luận án: Dạy học Giải tích ở trường trung học phổ thông theo tiếp cận Giáo dục Toán thực (Realistic mathematics education)
- Chuyên ngành: Lý luận và phương pháp dạy học bộ môn
- Mã số: 9.14.01.11
- Nghiên cứu sinh: Nguyễn Tiến Đà - Khóa 2019
- Tập thể hướng dẫn: Cán bộ hướng dẫn 1: PGS.TS. Chu Cẩm Thơ
Cán bộ hướng dẫn 2: PGS.TS. Nguyễn Tiến Trung
- Cơ sở đào tạo: Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam
- Những đóng góp mới về mặt học thuật, lý luận, những điểm mới rút ra được từ kết quả nghiên cứu, khảo sát của luận án:
+) Làm rõ cách tiếp cận Giáo dục toán thực trong dạy học Giải tích.
INFORMATION ABOUT NEW ACADEMIC CONTRIBUTIONS REASONING OF THESIS
- Thesis Name: Teaching Calculus in high school based on the Realistic Mathematics Education approach
- Specialization: Theory and methods of teaching the subject
- Number Code: 9.14.01.11
- Fellow: Nguyen Tien Da – Course: 2019
- Collective guidance: 1. Assoc. Prof, Ph.D Chu Cam Tho
2. Assoc. Prof, Ph.D Nguyen Tien Trung
- Training institution: Vietnam Institute of Educational Sciences
- New academic contributions and theoretical, the new points is drawn from the results of research and survey of the thesis:
+ Clarifying some issues about the theory of Realistic Mathematics Education (RME): Historical context of the formation of RME theory, basic characteristics of RME, principles of teaching and learning based on the RME theory in mathematics education.
+ Clarifying the realistic mathematics education approach in teaching Calculus.
+ Propose three pedagogical methods to teach Calculus based on the realistic mathematics education approach. Selected some illustrative examples of teaching Calculus based on the realistic mathematics education approach for high school students.